Ułatwienia dostępu

 „ULKA – Uniwersytet Ludowy Kobiet Aktywnych” – REKRUTACJA

KASZUBSKI UNIWERSYTET LUDOWY

Celem programu ULKA  jest: przygotowanie do pełnienia roli aktywnych obywatelsko, lokalnych liderek, świadomych swoich zasobów, inspirujących się w swoich działaniach dziedzictwem kulturowym Kaszub i Pomorza.

Zapisy: https://forms.gle/HA2a3ofoNzYfZLkv9

W ramach programu ULKA zapewniamy uczestniczkom następujące wsparcie:

a) 75 godzinny program szkoleniowy* obejmujący następujące moduły tematyczne:

b) Wsparcie mentorów/ek w przygotowywaniu i realizowaniu mikroprojektów  opracowanych przez uczestniczki (ok. 45 godzin łącznie)

c) Wsparcie doświadczonego Edukatora/kę w całym procesie kształcenia oferowanym     w ramach projektu.

d) Wsparcie finansowe realizacji 3 wybranych mikroprojektów  do 3 000,00 zł każdy.

e) Aktywny udział w debacie finalizującej program „Uniwersytet Ludowy Kobiet Aktywnych – nasz głos”.

3. Program szkoleniowy zostanie zrealizowany w formie stacjonarnego uniwersytetu ludowego (SUL) oraz wędrownego uniwersytetu ludowego (WUL).

4. Harmonogram

– pierwszy zjazd SUL w terminie: 4-6 kwietnia 2025r. (piątek – niedziela w siedzibie KUL

– drugi zjazd SUL w terminie 25-27 kwietnia 2025r. w siedzibie KUL

– trzeci zjazd SUL w terminie 16-17 maja 2025r. w siedzibie KUL

– oraz 3 spotkania szkoleniowe w formie WUL tj. 5-godzinne, których terminy ustalimy wspólnie z grupą uczestniczek.

5. Wsparcie mentorskie udzielane będzie przez doświadczonych trenerów/ki i animatorów/ek w terminach i miejscach ustalonych wspólnie z uczestniczkami. 

6. Zajęcia prowadzić będą doświadczeni wykładowcy/czynie, edukatorzy/ki, trenerzy/ki i animatorzy/ki.

7. Zajęcia w formie SUL, zaczynać się będą w piątek o godz. 18, kończyć się będę w niedzielę o godz. 13.00, natomiast zajęcia w formie WUL odbywać się będą w porach dnia dogodnych dla uczestniczek na terenie powiatu kartuskiego. Terminy i miejsca poszczególnych spotkań będą konsultowane z uczestniczkami.

Przyjmowanie zgłoszeń – przebieg rekrutacji

1) Przyjmowanie zgłoszeń rozpocznie się 9 grudnia 2024r. i trwać będzie do 31 stycznia  2025r.

2) Formularze zgłoszeniowe zostaną udostępnione w wersji on-line na stronie internetowej:

www.kul.org.pl oraz https://pl-pl.facebook.com/Kaszubski.Uniwersytet.Ludowy/

https://forms.gle/HA2a3ofoNzYfZLkv9

3) W terminie do 15 lutego 2025r. Zespół Projektowy spośród przyjętych zgłoszeń dokona wyboru uczestniczek projektu w myśl wcześniej podanych kryteriów, w tym motywacji do udziału w projekcie – na podstawie analizy i oceny zapisów zawartych w formularzu zgłoszeniowym.

5) W przypadku zgłoszenia się większej, niż zakładana, liczby osób spełniających identyczne kryteria określone przez Projektodawcę, decydować będzie data wpłynięcia formularza zgłoszeniowego do bazy.

Ogłoszenie wyników rekrutacji

1) Informacja o zakwalifikowaniu się do uczestnictwa w projekcie zostanie w dniu 15 lutego 2025r. przekazana wybranym kandydatkom drogą elektroniczną, telefonicznie lub przez sms.

Osoby niezakwalifikowane do uczestnictwa z powodu braku miejsc zostaną umieszczone na liście rezerwowej wg kolejności zgłoszeń

Zasady ogólne

1)      KUL zapewnia:

– realizację zajęć,

– materiały dydaktyczne,

– wsparcie mentorskie,

– korzystanie ze zbiorów własnej biblioteczki,

– pełne wyżywienie oraz zakwaterowanie podczas zjazdów SUL oraz poczęstunek podczas zajęć WUL,

– wsparcie finansowe realizacji 3 mikroprojektów w kwocie do 3.000 zł każdy,

– udział w debacie końcowej,

 – zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

2) Uczestniczki przyjęte do programu są zobowiązane do wniesienia wpisowego na częściowe pokrycie kosztów organizacji programu w  wysokości: 

– 600,- zł (możliwość płatności w dwóch ratach po 300,- zł , 1 rata z terminem płatności do 28 lutego 2025r., druga rata z terminem płatności do 20 marca 2025r.)

Nieobecność podczas zajęć i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie

1) Obecność na zajęciach SUL, WUL oraz podczas realizacji mikroprojektów jest obowiązkowa.

2) W sytuacjach spowodowanych zdarzeniami zdrowotnymi i/lub rodzinnymi Uczestniczka zobowiązana jest powiadomić KUL o sytuacji drogą mailową nie później niż w dniu poprzedzającym rozpoczęcie zajęć SUL lub WUL.

3) Rezygnacja z udziału w kursie później niż na 4 dni przed jego rozpoczęciem może być uzasadniona jedynie przypadkami losowymi – udokumentowanymi przez zainteresowanego na piśmie.

4) Zespół Projektowy podejmie decyzję, w przypadku rezygnacji uczestnika, o przyjęciu na zwolnione miejsce osoby z listy rezerwowej.

Dane kontaktowe

Osobą do kontaktu w sprawie projektu jest:

Sulisława Borowska, nr tel. 603 991 705, adres email: sulinab@kul.org.pl

________________

Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Uniwersytetów Ludowych na lata 2020-2030