IDEA PROJEKTU
Projekt „Kaszubska Kuźnica Pamięci” to partnerstwo pomiędzy uniwersytetem ludowym a wiejskimi grupami nieformalnymi/organizacjami, które ma za zadanie wzmocnienie ich potencjału instytucjonalnego, ludzkiego i programowego.
Celem projektu jest rozwijanie aktywności społeczności wiejskich wokół dziedzictwa przeszłości i skupienie się na temacie „małej historii”, który wykorzystuje doświadczenia Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego w zakresie działań na rzecz wspierania aktywności kobiet, rozwijania edukacji obywatelskiej oraz aktywizacji wspólnot lokalnych.
Cele jakie przyświecają projektowi to:
– wzmocnienie kompetencji liderów/animatorów dla ciągłości działań aktywizujących wiejskie grupy nieformalne/organizacje
Aby zapewnić ciągłość działań aktywizujących wśród wiejskich grup nieformalnych i organizacji, konieczne jest wzmocnienie kompetencji ich liderów i animatorów. W tym celu przeprowadzone zostaną następujące działania:
- Wsparcie edukacyjne i mentorskie
- Organizacja wydarzeń aktywizujących i integrujących społeczności wiejskich wokół “Małej Historii”
- poprawa integracji, zasięgu i popularyzacji działań wiejskich grup nieformalnych/organizacji
Realizacja celu poprawy integracji, zasięgu i popularyzacji działań wiejskich grup nieformalnych/organizacji wymaga podjęcia następujących działań:
- Wsparcie edukacyjne i mentorskie
- Wyjazdy studyjne
– stworzenie lokalnego partnerstwa kul z wiejskimi grupami nieformalnymi/organizacjami
Tworzenie i rozwój oferty w zakresie edukacji obywatelskiej wymaga współpracy z wiejskimi grupami nieformalnymi i organizacjami. Dzięki stworzeniu lokalnego Partnerstwa KUL z tymi grupami, można przyczynić się do rozwoju edukacji dorosłych w formie grundtvigiańskich uniwersytetów ludowych, które:
- Umożliwiają rozwój osobisty i zawodowy oraz zwiększenie aktywności obywatelskiej
- Wpływają na rozwój społeczności lokalnych
- Oddają hołd zachowaniu i przekazywaniu tradycji oraz dziedzictwa narodowego.
Więcej o tym działaniu, o wydarzeniach w 2023 możecie poczytać w publikacji: